Horvátország

Részletek

Erdély csodái

Részletek

Gran Canaria

Kanári-szigetek nyaralás repülővel

Részletek

Egyiptom

Részletek

Városlátogatások

Részletek

Görögország nyaralás

Előfoglalási akció!!!

Részletek

Természeti csodák

Részletek

Plitvicei-tavak

Részletek

Olaszország

Részletek

Egzotikus utak

Részletek

Seychelle-szigetek

Részletek

Hegyvidéki utak

Részletek

Szlovénia

Csodás hegyek, kristálytiszta tavak, mesés városok 

Részletek

Törökország

Részletek

Thaiföld, a mosolyok földje

csoportos körutazás és nyaralás repülővel

Részletek

Málta

Részletek

Franciaország

Részletek

Kanári-szigetek

Nyaralás repülővel

Tenerife, Fuerteventura, Lanzarote, Gran Canaria

Részletek

Kanári-szigetek

Részletek

Egyesült Arab Emírségek - Dubai

csoportos utazás magyar idegenvezetővel

Részletek

 

Csehország

Prága - Karlovy Vary ... és még sok más érdekesség!

Részletek

Törökország

Részletek

Nyári hétvége a folyókon - Hajózás Boszniából Bácskába

Hajóutak, Folyami hajóutak, Folyami hajóutak Útazonosító: 712308
  • Szálláskategória: Hajó kabin
  • Utazás módja: busz+hajó
  • Típus: Hajóút
Leírás

Útvonal: Budapest - Brcko - Belgrád - Újvidék - Budapest

100 év után másodszor magyar személyhajó a Száván
2024-ben 100 év után először járt magyar személyhajó a Száván. 2025-ben ismét megyünk erre a ritkán járt folyószakaszra, rajtunk kívül többnyire csak egy francia személyhajó szokott erre járni.

1. nap. Kora reggeli indulás Budapestről. Határátkelés Horvátországba Udvarnál, majd Orasje-nél belépés Boszniába, a Boszniai Szerb Köztársaságba, majd kisvártatva belépés a Brčkói Körzetbe. Hajóra szállunk a 228-as szávai folyamkilométernél és kilépő vizsgálat után elindulunk a Duna legnagyobb mellékfolyóján, a Száván lefelé. A túlsó parton Horvátország, melyet rövidesen Szerbia vált fel. A jobb parton elérjük a Boszniai Szerb Köztársaságot, majd a szerbség és egyben Bosznia jelentős folyóját, a Drinát. Itt van a Száva két partján Racsa és Bosnyákracsa, ahová 1914. júliusig a Magyar Folyam- és Tengerhajózási Rt. hajói jártak. A Drinától kezdve mindkét part Szerbia. Az éles kanyarokat tevő Száván késő délután elérjük ismét Szávaszentdemetert (Száva 138 fkm), amely város a III. századi Római Birodalom negyedik legnagyobb városa volt, mely városnál aratott hatalmas diadalt Tomori Pál kalocsai érsek a török felett. Belépő vizsgálat busszal utazás a közeli Szabácsra ahol vacsora és szállás vár minket egy négycsillagos wellness hotelben. Érkezés Szabácsra kora este.

2. nap. Reggel Szávaszentdemeterre utazunk, hajóra szállunk. A folyó alsó folyása is éles kanyarokat tesz, helyenként összeszűkül, máshol szétterül. A szabácsi várnál Mátyás királyra emlékezünk. Délutánra elérjük a szerb fővárost. Kikötők, nyaralóövezetek után vagy a belvárosban a Száván, vagy Zimonyban a Dunán kikötünk. kb. 17 órakor.  A kikötés helyétől függően program Belgrád, vagy Zimony belvárosában. Vacsora és szállás a fővárosban, egy háromcsillagos hotelben.

3. nap. Reggeli után beszállunk hajónkra. A Dunán hajózva tovább haladunk felfelé. A bal part Vajdaság, a jobb part Szerémség. A belgrádi Nagy-Hadiszigetet és Zimonyt elhagyva jönnek a nagy kanyarulatok, magas löszfalak alkotta partok, hosszan nyújtózkodó szigetek változatossá téve utunkat. Lassan elérjük a Tisza torkolatát, szemben vele a szalánkeméni löszmagaslat. A Kerekedi-szigetnél a nomád állattartást csodáljuk meg, majd jön a 40 magas bécskai viadukt. Újvidékig látjuk még a Dunáról is az első napon megnézett Karlócát, aztán a Duna-Tisza-Duna-csatorna torkolatát, ahol szót ejtünk a bácskai hajózó csatornák rendszeréről is. Újvidéken (Duna 1255 fkm) kiszállunk, autóbusszal hazaindulunk, érkezés 22-23 óra körül.

 

 

ROHAM

A ROHAM 1895-ben épült gőzhajtású vontató csavargőzösnek. Legutóbbi és teljes körű átépítése 2011-ben fejeződött be, ennek során dízel meghajtású, elegáns, termes rendezvényhajóvá alakították át. Hossza 32 m, szélessége 5,7 m, utasbefogadó képessége max. 60 fő. A főfedélzeten van a zárt utastér, ahol minden utasnak jut ülőhely 3-4-5-6 fős asztaloknál. (Nincsenek előre kiosztott helyek.) Ezen kívül van fedett és fedetlen nyitott fedélzet is, a felső fedélzet nyitott, fedetlen. A hajón felszerelt konyha működik, ott készülnek naponta a főételek, sütemények, de ott kérhetőek mindenféle italok is. (A főételek ára kb. 1000-1600 Ft között változik. A sör ára kb. 500-700 Ft, 1 dl bor 250-450 Ft.) A hajó farán, szabad térben a dohányzás megengedett. A női és férfi toalettek tisztaságára nagy gond van fordítva, azok fenntartás nélkül használhatók. A hajó jóval kisebb, mint a szállodahajók, a hangulat ennél fogva családiasabb, közvetlenebb. A személyzet létszáma 6-7 fő segítőkész, magyar anyanyelvű hajós és vendéglátós, akik igyekeznek mindenben segíteni, mindenféle kérdésre választ találni.

A hajón utaskabinok - méretéből adódóan - nincsenek, éjszakára az utasokat autóbusz viszi a *** és ****-os szállodákba.

Útjai során lényeges, hogy az utasok minél többet lássanak a folyóból, partjaiból, s minél többet tudjanak meg mind a látnivalókról, mind a folyóról, mind magáról a hajózásról. Az idegenvezetés a a hajó zárt terében hallható jól, szabadtéren javasolt az audio guide (rádióvevős fülhallgató) igénybevétele. A hajó sebessége - folyamszakasztól függően - hegymenetben kb. 9-14 km/h, völgymenetben kb. 18-23 km/h. A zsilipelési idők, a kikötői foglaltságok, a határátkelések változtathatják a programokat! Változás különösen akkor lehetséges, ha valamelyik zsilipkamrát lezárják, vagy havaria miatt torlódnak a hajók.

A hajóról további információk és képek a hajó honlapján, tudnivalók a történetéről a hajóregiszterben találhatók.

Útvonal: Budapest - Brcko - Belgrád - Újvidék - Budapest

100 év után másodszor magyar személyhajó a Száván
2024-ben 100 év után először járt magyar személyhajó a Száván. 2025-ben ismét megyünk erre a ritkán járt folyószakaszra, rajtunk kívül többnyire csak egy francia személyhajó szokott erre járni.

1. nap. Kora reggeli indulás Budapestről. Határátkelés Horvátországba Udvarnál, majd Orasje-nél belépés Boszniába, a Boszniai Szerb Köztársaságba, majd kisvártatva belépés a Brčkói Körzetbe. Hajóra szállunk a 228-as szávai folyamkilométernél és kilépő vizsgálat után elindulunk a Duna legnagyobb mellékfolyóján, a Száván lefelé. A túlsó parton Horvátország, melyet rövidesen Szerbia vált fel. A jobb parton elérjük a Boszniai Szerb Köztársaságot, majd a szerbség és egyben Bosznia jelentős folyóját, a Drinát. Itt van a Száva két partján Racsa és Bosnyákracsa, ahová 1914. júliusig a Magyar Folyam- és Tengerhajózási Rt. hajói jártak. A Drinától kezdve mindkét part Szerbia. Az éles kanyarokat tevő Száván késő délután elérjük ismét Szávaszentdemetert (Száva 138 fkm), amely város a III. századi Római Birodalom negyedik legnagyobb városa volt, mely városnál aratott hatalmas diadalt Tomori Pál kalocsai érsek a török felett. Belépő vizsgálat busszal utazás a közeli Szabácsra ahol vacsora és szállás vár minket egy négycsillagos wellness hotelben. Érkezés Szabácsra kora este.

2. nap. Reggel Szávaszentdemeterre utazunk, hajóra szállunk. A folyó alsó folyása is éles kanyarokat tesz, helyenként összeszűkül, máshol szétterül. A szabácsi várnál Mátyás királyra emlékezünk. Délutánra elérjük a szerb fővárost. Kikötők, nyaralóövezetek után vagy a belvárosban a Száván, vagy Zimonyban a Dunán kikötünk. kb. 17 órakor.  A kikötés helyétől függően program Belgrád, vagy Zimony belvárosában. Vacsora és szállás a fővárosban, egy háromcsillagos hotelben.

3. nap. Reggeli után beszállunk hajónkra. A Dunán hajózva tovább haladunk felfelé. A bal part Vajdaság, a jobb part Szerémség. A belgrádi Nagy-Hadiszigetet és Zimonyt elhagyva jönnek a nagy kanyarulatok, magas löszfalak alkotta partok, hosszan nyújtózkodó szigetek változatossá téve utunkat. Lassan elérjük a Tisza torkolatát, szemben vele a szalánkeméni löszmagaslat. A Kerekedi-szigetnél a nomád állattartást csodáljuk meg, majd jön a 40 magas bécskai viadukt. Újvidékig látjuk még a Dunáról is az első napon megnézett Karlócát, aztán a Duna-Tisza-Duna-csatorna torkolatát, ahol szót ejtünk a bácskai hajózó csatornák rendszeréről is. Újvidéken (Duna 1255 fkm) kiszállunk, autóbusszal hazaindulunk, érkezés 22-23 óra körül.

 

 

ROHAM

A ROHAM 1895-ben épült gőzhajtású vontató csavargőzösnek. Legutóbbi és teljes körű átépítése 2011-ben fejeződött be, ennek során dízel meghajtású, elegáns, termes rendezvényhajóvá alakították át. Hossza 32 m, szélessége 5,7 m, utasbefogadó képessége max. 60 fő. A főfedélzeten van a zárt utastér, ahol minden utasnak jut ülőhely 3-4-5-6 fős asztaloknál. (Nincsenek előre kiosztott helyek.) Ezen kívül van fedett és fedetlen nyitott fedélzet is, a felső fedélzet nyitott, fedetlen. A hajón felszerelt konyha működik, ott készülnek naponta a főételek, sütemények, de ott kérhetőek mindenféle italok is. (A főételek ára kb. 1000-1600 Ft között változik. A sör ára kb. 500-700 Ft, 1 dl bor 250-450 Ft.) A hajó farán, szabad térben a dohányzás megengedett. A női és férfi toalettek tisztaságára nagy gond van fordítva, azok fenntartás nélkül használhatók. A hajó jóval kisebb, mint a szállodahajók, a hangulat ennél fogva családiasabb, közvetlenebb. A személyzet létszáma 6-7 fő segítőkész, magyar anyanyelvű hajós és vendéglátós, akik igyekeznek mindenben segíteni, mindenféle kérdésre választ találni.

A hajón utaskabinok - méretéből adódóan - nincsenek, éjszakára az utasokat autóbusz viszi a *** és ****-os szállodákba.

Útjai során lényeges, hogy az utasok minél többet lássanak a folyóból, partjaiból, s minél többet tudjanak meg mind a látnivalókról, mind a folyóról, mind magáról a hajózásról. Az idegenvezetés a a hajó zárt terében hallható jól, szabadtéren javasolt az audio guide (rádióvevős fülhallgató) igénybevétele. A hajó sebessége - folyamszakasztól függően - hegymenetben kb. 9-14 km/h, völgymenetben kb. 18-23 km/h. A zsilipelési idők, a kikötői foglaltságok, a határátkelések változtathatják a programokat! Változás különösen akkor lehetséges, ha valamelyik zsilipkamrát lezárják, vagy havaria miatt torlódnak a hajók.

A hajóról további információk és képek a hajó honlapján, tudnivalók a történetéről a hajóregiszterben találhatók.

Fakultatív programok
Leírás Időtartam Ár
Kikötői illeték Turnusok:
2025-06-27 - 2025-06-29
18000

Egyéb információk

Úti okmányok, érvényességük: úti okmány lehet a kártya formátumú személyi igazolvány és az útlevél. A belépéshez használt úti okmánynak az országból való tervezett kilépéstől számítva 90 napig érvényesnek kell lennie. Az útlevélnek tartalmaznia kell legalább egy üres oldalt.

A hajó: ROHAM, épült 1895-ben gőzhajtású vontató csavargőzösnek. Legutóbbi teljeskörű átépítése 2011-ben fejeződött be, ennek során dízel meghajtású, termes rendezvényhajóvá alakították át. Hossza 32 m, szélessége 5,7 m, utasbefogadó képessége max. 60 fő. A főfedélzeten van a zárt utastér, ahol minden utasunknak jut ülőhely 4 és 6 fős asztaloknál. (A hajón előre nem osztunk ki helyeket.) Ezen kívül van fedett és nyitott fedélzet is, a felső fedélzet nyitott, fedetlen. A hajón felszerelt konyha működik, ott készülnek naponta a főételek, sütemények, de ott kérhetőek mindenféle italok is. (A főételek ára kb. 3300-4000 Ft között várható. Sör kb. 1000-1400 Ft, 1 dl bor 300-700 Ft.) Képek a hajó honlapján és a hajóregiszterben.

Foglalható időpontok
Szűrje tovább az árakat dátum, vagy szobatípus szerint:
Szűrés
Indulási időpont Időtartam Szobatípus Ellátás Ár Megjegyzés rovat
2025-06-27 - 2025-06-29 2 éj Elhelyezés szállodák egy és kétágyas szobáiban. Reggeli 128.000 Ft Ft/fő, 2F
Kérjük adja meg az utazók létszámát
Szűrés
Felnőttek:
Gyermek:

Hasonló ajánlatok